Treinen naar Philly - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van NYC2NOLA a - WaarBenJij.nu Treinen naar Philly - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van NYC2NOLA a - WaarBenJij.nu

Treinen naar Philly

Blijf op de hoogte en volg NYC2NOLA

19 Mei 2016 | Verenigde Staten, Philadelphia

Een Yellow Cab bengt ons naar Pennsylvania Station. Vandaag laten we het hectische New York achter ons. Met Amtrak doorkruisen we New Jersey op weg naar Philadelphia, Pennsylvania. Een treinreis van een kleine anderhalf uur over de Northeast Regonal-lijn. Rond het middaguur arriveren we in Philly. Op het station scoren we de Road Atlas van Rand McNally, een onafscheidelijke reisgenoot die ons op onze road trip naar New Orleans nog veel plezier gaat opleveren. Daar kan geen TomTom tegenop.

We checken in bij Sheraton en in de middag verkennen we te voet downtown Philadelphia. Dat is goed te doen. Het compacte stadscentrum ligt ingeklemd tussen de brede Delaware-rivier en de Schuylkill-vertakking. Op zo'n 2,5 vierkante kilometer is het allemaal te doen met de karakteristieke City Hall als stralend middelpunt. Philly is een overzichtelijke stad met voor Amerikaanse begrippen de nodige historie. Benjamin Franklin is een van de Founding Fathers. Dat zie je terug in het straatbeeld. Een Street, een Parkway en een Square zijn naar hem vernoemd. Zo zijn er vast nog wel meer Franklin-verwijzingen.

• 20 Mei 2016 - 22:46

Margriet:

Goed idee om ons op deze manier mee te laten reizen.
    Pas enkele dagen weg en al zoveel indrukken op gedaan en moeten verwerken.
    Leuk om dit op deze manier ook mee te maken
    Verder alles oké met jullie?

• 20 Mei 2016 - 22:54

Marijn:

Jullie denken er aan om naast de onmisbare road atlas van Rand Mcnally ook regelmatig je reispapieren te checken op vertrektijden en het horloge te schouwen? Ik ken reizigers die dat laatste onderdeel niet helemaal beheersten en daardoor best wel in de problemen kwamen.
    Fantastisch mooie reis tot nu.