Wake up in the city that never sleeps - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van NYC2NOLA a - WaarBenJij.nu Wake up in the city that never sleeps - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van NYC2NOLA a - WaarBenJij.nu

Wake up in the city that never sleeps

Blijf op de hoogte en volg NYC2NOLA

17 Mei 2016 | Verenigde Staten, New York

En dan word je wakker in de stad die nooit slaapt. Met hangen en wurgen hebben we het gisteren tot kwart voor elf volgehouden, maar toen viel het doek. Ondanks een (te) klein bed en een overijverige airco hebben we flink wat slaapmeters gemaakt. Na de French Toast bij het ontbijt beginnen we bij het Rockefeller Center. We gaan naar de 116e verdieping, on Ttop of the Rock. Van hieruit hebbben we een geweldig uitzicht over NYC. We zien Central Park, Empire State Building en de niieuwe Freedom Tower (One World Trade Center). In de middag bezoeken we het aan Central Park grenzende Guggenheim Museum. Helaas wordt de hoofdtentoonstelling pas eind mei heropend. In de namiddag slaan we op Times Square onze slag: tickets voor een heuse musical. We gaan naar Jersey Boys in het August Wilson Theatre, een Broadway-show over het levensverhaal van de Four Seasons (Oh what a night, Can't take my eyes of you). Een muzikaal spektakel.

• 18 Mei 2016 - 22:28

Elly:

Klinkt niet verkeerd. Zojuist jullie mailtjes, die ik eerder meteen als spam had weggemaaid, via Margriet herondekt. Na een vakantie Corfu en een aansluitrnd weekendje Schier bij 7 graden (dagtemperatuur) laaf ik me graag jullie vakantieverhalen. Eindelijk dan weer NYC. Je vader zou het eens zijn met je keuze. Is het daar eigenlijk een beetle weer, of waaien jullie weg tussen die blokken? Anders lekker onderdui,en in het Moma, waar volgens mijn vrienden een prachtige tentoonstelling vsn Edgar degas is. Griet en veel plezier!

• 18 Mei 2016 - 23:35

NYC2NOLA A:

Het weer is goed te doen. Graadje of 20 met soms een zonnetje erbij. Wel af en toe een frisse wind. MOMA laten we links liggen. Guggenheim had onze voorkeur.