Washington DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van NYC2NOLA a - WaarBenJij.nu Washington DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van NYC2NOLA a - WaarBenJij.nu

Washington DC

Blijf op de hoogte en volg NYC2NOLA

21 Mei 2016 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Met pijn in het hart laten we Philadelphia achter ons. We pakken de trein naar Washington DC, de hoofdstad van de VS. Washington valt samen met het District of Columbia en behoort niet tot een staat. Dit om de onafhankelijkheid van het politieke machtscentrum te kunnen waarborgen. Ooit stonden Virginia en Maryland grondgebied af ten behoeve van DC. De hoofdstad groeide snel uit zijn jasje, waardoor tal van overheidsgebouwen en regeringsinstanties toch buiten DC terecht kwamen. Zo is het Pentagon, het vijfhoekige hoofdkwartier van het Ministerie van Defensie, gevestigd in Arlington, Virginia.

Washington is vernoemd naar George Washington, de eerste president van de VS. Ook de knusse wijk Georgetown draagt zijn naam. Hier verblijven we op een steenworp afstand van het Witte Huis. Georgetown is wel the place to be om te zien en gezien te worden. Een beetje de thuishaven van de rich and famous ook. Het regent dus we duiken de eerste de beste shop in om een paraplu op de kop te tikken. We komen van een koude kermis thuis. Paraplu's zijn we verkrijgbaar, maar 450 dollar gaat ons schamele vakantiebudget toch echt te boven.

Twee overnachtingen in het statige Fairmont Hotel zijn voor ons beslist geen straf. Ruime, luxe kamers die van alle gemakken zijn voorzien. Als we vroeg in de middag inchecken is onze kamer nog niet beschikbaar, dus we maken van de nood een deugd en gaan op verkenning uit in Georgetown. Tegen vieren is de kamer nog niet vrijgegeven. Ter compensatie krijgen we toegang tot de lounge op de negende verdieping waar we ons te goed doen aan gratis drankjes en Jelly Beans.

's Avonds doen we een hapje bij Nicks Riverside Grille in Georgetown waar we als een blok vallen voor de charmes van serveerster Leah. Ze pakt ons in met gratis Ginger Ales.

• 22 Mei 2016 - 21:47

Simone:

Zijn jullie zo makkelijk in te pakken :)